Sekolah di Selangor dibuka semula esok.

Di Puchong Perdana.

Assalamualaikum. Hah, sekarang ni negara kita agak kecoh dengan fenomena jerebu.

Ada tempat kadar Indeks Pencemaran Udara semakin meningkat, ada tempat yang makin menurun.




Info daripada http://www.nre.gov.my/malay/pages/IPU.aspx

Jadi kita semua kena berhati-hati sekarang. Pakailah facemask ye?
Yang mana kena sekolah esok, belajar rajin-rajin. Jangan ingat nak cuti je.
Yang mana ada masalah kesihatan macam lelah, asma dan sebagainya, anda tidak digalakkan untuk pergi ke sekolah.

Haa yang mana sekolah kat pelabuhan klang, duduk rumah elok-elok ye. Jangan nak merayau sana-sini. Okay? IPU kat tempat awak dalam keadaan berbahaya.

Macam kat Puchong walaupun IPU tak lebih 200 tapi tetap terasa jerebu dan bau asap. Batuk-batuk tau Ain T.T

Nak tunggu bas pun sesak nafaihhh. Haha, aduhai. Tapi apa pun jangan mengeluh. Mungkin ini dugaan dan ujian daripada Allah.

Semoga Allah menurunkan hujan, jadi jerebu dapatlah dikurangkan. Amin.

Comments

Syafiq Zharif said…
sekarang melaka,johor dah kurang jerebunye..kini jerebu kt selangor & kl pulak meningkat..berdoa pd Allah,ok? :)

Popular posts from this blog

Barang-Barang yang perlu dibawa ke Matrikulasi

KOLEJ SWASTA NI KAYA BETUL KAN

Matrikulasi? Susah atau senang?